Dag 16, dagje thuis

24 juni 2022 - Carmarthen, Verenigd Koninkrijk

In afwachting van de onderdelen voor Ellen’s fiets blijven we vandaag een dagje ‘thuis’. Dat begon voor Ellen met uitslapen tot ‘n uur of half elf. Buiten miezerde het een beetje. Het weer is omgeslagen naar 100% bewolking en in de loop van de dag af en toe een bui(tje).
Tussen twee buien door ben ik naar het dorp gesjeesd om bij de Spar inkopen te doen voor vandaag. En nu, nadat we net ons avondeten genuttigd hebben (in de tent) en er een paar verdwaalde zonnestralen ons belichten zijn we weer met onze routine van de blog aan de slag gegaan. Ellen verzorgt, zoals jullie weten, de fotografische omlijsting/toevoegingen bij het verhaal. Vandaag vertel ik over ons ‘thuis’: de Nigor Great Auk II. Toen we deze een jaar of 8 geleden kochten hebben we hem uitgezocht op zijn grote ‘voorportaal’. Er moeten namelijk minimaal 8 fietstassen in passen en dan ook nog ruimte hebben om te kunnen zitten. Vandaag was zo’n dag dat we maximaal konden profiteren van deze voor-ruimte. Ellen en ik zitten op onze Helinox stoelen en lezen boekjes, afstudeerscripties en andere zaken op de e-reader of iPad. De buren en camping eigenaren kunnen zich niet goed voorstellen dat we kunnen overleven in zo’n klein tentje. Shane (van de camping) kwam ons zelfs heel lief een elektrische waterkoker brengen zodat we thee konden zetten. Haha, ze moesten eens weten. Ik heb net (samen met Uncle Ben) een heerlijke maaltijd gemaakt op ons brandertje en onder het genot van bier en wijn komen we de tijd goed door. Gelukkig kunnen we een beetje met mekaar opschieten !

1. Irene Appelo:
    25 juni 2022
    Jemig, spannend hoor of met de 'nieuwe' motor het probleem is opgelost. Ben benieuwd naar het vervolg. Succes en liefs!