Dag 31, The Ring of Kerry

9 juli 2022 - Caherdaniel, Ierland

Vanuit onze ietwat teleurstellende camping (vannacht wat herrie van mede-kampeerders) hebben we voor vandaag een langere tocht gepland dan normaal. Wederom wegens een gebrek aan kampeermogelijkheden. Maar door er voor te kiezen om over de beroemde ‘Ring of Kerry’ te rijden konden we grote hoogteverschillen vermijden en sneller doorfietsen dan gebruikelijk. De keerzijde is dat we over een doorgaande weg fietsten met meer verkeer, want alle toeristen in deze regio willen over ‘The Ring’ rijden. Achteraf viel dat al met al nogal mee.

De Ring begon in Kenmare, dat op de grens ligt van de peninsulas Beara en Kerry. Een toeristisch maar niet onaangenaam plaatsje waar we lekker koffie-met-een-scone gedronken hebben. En waar we nog even nieuwe fietshandschoenen hebben gekocht want die was ik ergens met m’n stomme kop kwijtgeraakt.

De drukte met toeristenbussen op de ring viel er mee, tot we in Sneem aankwamen waar er een aantal opgesteld stonden. Spontaan kreeg mijn fiets z’n tweede lekke band deze reis. Dat gaf veel aandacht van de Amerikaanse bustoeristen voor de oud-hollandsche ambacht van banden plakken…

De spectaculaire uitzichten -die ons beloofd waren- op de ring waren minder in aantal en minder spectaculair dan op het Beara, maar daarom niet minder mooi. De zee kleurt hier koningsblauw wat erg fraaie taferelen oplevert. We zijn halverwege de Ring dus verwachten nog meer moois te zien.

We zitten nu op een camping aan de westkant van Kerry met uitzicht over de baai en zee. Morgen blijven we hier omdat er een strand is en we eindelijk eens de zee in willen (Ellen althans).

1. Tante An:
    9 juli 2022
    The Ring of Kerry is mij goed bekend. Ik ben daar 10 dagen geweest en heb vanuit Kenmare prachtige tochten gemaakt in dat gebied. Weliswaar met een bus, maar toch volop genoten. Bewonder jullie doorzettingsvermogen. Liefs uit Wageningen. Tante An