Dag 35, between a rock and a hard place

13 juli 2022 - Murreagh, Ierland

Vanuit onze ‘beach-view’ camping zijn we na het ontbijt het strand opgefietst, gewoon omdat het hier kan. Het zand is stevig genoeg zo lang je maar beweegt. Als je stopt dan zakken de wielen weg in het natte zand. In de beach bar twee lekkere ijsjes gescoord (12,5 euro, echt alles is duur in Ierland, behalve de trein) en toen op pad richting ‘The South Pole Inn’, een pub die ooit eigendom was van de Zuidpool pionier Tom Crean. Ellen, als verzamelaar van alles wat met pool-expedities te maken heeft, was helemaal in haar nopjes. En helemaal toen de eigenaar met veel flair het verhaal van de beroemde Tom Crean ging vertellen, over zijn heldhaftige tochten met Scott en Shackleton en de onwaarschijnlijke overlevingstochten die hij in het zuidpool-gebied gemaakt heeft.

Daarna weer verder richting het plaatsje Dingle op het gelijknamige schiereiland. De doorgaande weg (net breed genoeg voor 2 auto’s waar je toch 100 mag rijden) was nog steeds druk maar het voordeel is dat het wel opschiet want deze weg is redelijk vlak gemaakt. De alternatieve route kent pittige hoogteverschillen maar is een stuk rustiger (deze wegen zijn maar 1 voertuig breed). Omdat de mentale inspanning (veel herrie) van de drukke weg meer belastend is dan de fysieke inspanning van de kleine wegen hebben voor het laatste gekozen (waar mogelijk). Gelukkig hoefden we vandaag niet zo ver te rijden.

Nu zijn we aangekomen op de meest westelijke camping van Europa (naar eigen zeggen van de eigenaar want ik denk dat er wel wat op af te dingen is) met voor het eerst werkbare WiFi !!!! Het toeval wil dat enkele jaren geleden hier in dit gebied glasvezel is aangelegd waardoor er overal werkbare internetverbindingen zijn. Dat heeft tot gevolg gehad dat veel mensen die een tweede huis in deze omgeving hadden en daar tijdens corona naar toe gevlucht waren, besloten om er permanent te blijven om voortaan permanent op afstand te werken. Er is hier ook een meisje uit Nashville die hier als ‘digital nomad’ verblijft en dus gewoon een baan heeft in de Verenigde Staten. De tijden veranderen…