Dag 7, succes !!

15 juni 2022 - Brighton, Verenigd Koninkrijk

Het begin van de dag stond weer in het teken van de lokale fauna: de duiven (die boven onze tent herrie maken en een nest aan het bouwen zijn), de eksters, de eekhoorns (die zonder pardon vuilniszakken open trekken) en de konijnen maken het wakker worden feestelijk.

Kiki had een beetje moeite met wakker worden omdat ze gevochten had met haar luchtbed, waardoor ze slecht geslapen had. Dat late opstaan gaf mij mooi de gelegenheid om wat administratieve zaken te regelen (de show must go on).

Uiteindelijk zijn we rond het middaguur per Über naar de pier van Brighton gegaan. Daar hebben we een rondje geflaneerd over de pier. Deze is precies zoals je je dat voorstelt: archaïsch maar toch redelijk druk voor een doordeweekse dag. Blijkbaar blijft er toch altijd een grote groep mensen behoefte te hebben aan dure versnaperingen, een casino en een kermisattractie op een stel palen boven het water. Terwijl het eigenlijk de bezoekers zijn (zoals wij) die de attractie zijn.

Vervolgens liepen we de stad in richting the Pavilion. Een door George IV gebouwd kasteel in koloniale stijl. Je waant je in India als je het ziet (op een zonnige dag als vandaag). Verder hebben we The Lanes bezocht, een gebied met kleine steegjes en winkeltjes. Geheel volgens de wetten van de markt waren dat uitsluitend horeca tenten en juwelierszaken (kermisjuwelen). Een beetje jammer wel. Brighton zou volgens de documentatie een links bestuur moeten hebben maar uit niets bleek dat. De harde commercie heeft haar stevig in haar greep en de daklozen slapen er ostentatief op straat.

Desondanks hebben Ellen en Kiki leuk kunnen shoppen terwijl ik poolshoogte nam van de plaatselijke brouwerijkunsten. Toen we weer samen waren kreeg Kiki een mailtje van het Prins Bernhard Cultuurfonds dat ze een toelage/beurs krijgt voor haar PhD. Yeah !! Ze kan dus de komende tijd in London blijven om haar PhD in filosofie te doen!! Ellen en ik zijn super trots op haar !

De Über bracht ons weer terug bij de camping en we liggen nu, moe maar voldaan weer in onze tent.

1. Welmoed:
    16 juni 2022
    Wat heerlijk om de dag met jullie verhaal te beginnen! Gefeliciteerd met/voor Kiki! 😀😀
  2. Peter D'Hertog:
    Wat een goed nieuws!! Proficiat Kiki.👌😍
  3. Marie-Jose Timmermans:
    Geweldig nieuws voor Kiki
    Kiki, jij komt er wel!
  4. Asheba:
    16 juni 2022
    Huge congratulations Kiki, just curious to know which university she will attend to complete her PHD. Bon voyage, BOM viagem, safe trip. Enjoy, I assure you it's adventurous.
  5. Wendy Ligthart:
    Wat geweldig voor Kiki! Yes👏
    Ontzettend leuk om jullie reisverhalen te kunnen lezen❣️Net ook stukjes voorgelezen aan Arjen.
  6. Maxim:
    16 juni 2022
    Leuk om jullie reis op deze manier te volgen! En super gefeliciteerd Kiki!!
  7. Marion:
    18 juni 2022
    Wat top voor Kiki. Was even achter geraakt door Oerol😀 Heerlijk die Engelse avonturen van jullie❣️
  8. Mirjam:
    22 juni 2022