Dag 8, wasdag

16 juni 2022 - Brighton, Verenigd Koninkrijk

Na onze feestelijke avond vanwege Kiki’s beurs hebben we vanochtend lekker rustig aan gedaan. Kiki moest weer terug naar London, de plek waar ze nu de komende jaren wel zal blijven (@Asheba: Kings College).

Wij hebben een cappuccino gedronken bij ‘Chez Phillipe’ hier op de camping. Phillipe blijkt een chef te zijn die na veel omzwervingen door de wereld is neergestreken op deze camping. Hij woont hier in een caravan en heeft een klein stalletje waar hij lekkere koffie, zelfgemaakt gebak en maaltijden maakt voor de andere bewoners van de camping. Hij moet iedere 3 weken 1 dag verkassen vanwege ’the rules’. Na een dag elders te bivakkeren komt hij weer terug en begint het hele spel opnieuw. Dit schijnt echt gecontroleerd te worden en daarom is het inschrijven op een camping ook altijd zo’n ‘officiële’ gebeurtenis.

Wij hebben de rest van de middag doorgebracht met lekker lummelen, de was doen, boodschappen doen en nadenken over de route van de komende dagen. We zijn er nog niet helemaal uit want onze buurman, ook een fietser, vertelde dat de weg vanaf hier richting Southampton erg saai is en alleen maar door industrieel gebied gaat. We kunnen met de trein, maar we wilden eigenlijk treinen als het weer slecht is (zondag). Keuzes, keuzes… je zou er stress van krijgen.

Misschien is dit even een goed moment om over ons (nieuwe) materiaal te praten. De mensen die onze blog vorig jaar ook al volgden hebben kunnen lezen wat we allemaal bij ons hadden. Dit jaar hebben we er een extra accu bijgekocht zodat we niet meer zo veel last hebben van ‘range anxiety’ oftewel we hoeven niet meer iedere middag op zoek naar een plek om de accu bij te laden. Dat is erg prettig ondanks dat het wel wat extra kilo’s zijn die meegesleept moeten worden.
En we hebben via Marktplaats een ‘foot print’ gevonden voor onze tent. Dat is een grondzeil dat precies op maat is gemaakt voor de tent. Het heeft opstaande randen zodat er geen water ik kan stromen. Je moet dan wel goed opletten dat de buitentent afwatert BUITEN de footprint want anders loopt deze vol als een badkuip. Het was effe wennen maar nu weten we hoe we hem perfect kunnen opzetten. De oude tarp (die we als grondzeil gebruikten) hadden we ook nog meegenomen als ‘back-up’ maar is vanmiddag door Ellen verknipt tot 2 ligmatjes. Een sentimenteel moment want deze hebben we toch al zeker een jaar of 20 in gebruik gehad.
Ook nieuw zijn mijn voortassen en stuurtas. De oude hebben vorig jaar met behulp van flink wat duct-tape het einde van de reis nét gehaald maar moesten toen direct de prullenbak in. Natuurlijk zijn de nieuwe in de passende kleur ’icicle blue’.
Voor de rest is alles zo’n beetje onveranderd.

Ondertussen struint Lowieke de vos de camping weer op z’n gemakje af, totaal ongestoord door de aanwezigheid van mensen. Een mooie afsluiting van deze dag.

1. Simon de Jong:
    22 juni 2022
    Wow lachen zeg!!! Creatief met tarp