Proloog

9 juni 2022 - Leiden, Nederland

Het is tweede Pinksterdag 2022 en over een paar dagen begint onze nieuwe tocht op de fiets. Net als vorig jaar wordt het begin van onze reis gemarkeerd door zware overstromingen in België en Zuid-Limburg. Gelukkig loopt onze route daar niet heen dit keer, maar toch... een teken van deze tijd zullen we maar zeggen.
We hebben ons lang voor kunnen bereiden op deze tocht, maar zoals altijd loopt het leven anders dan dat je plant. De laatste weken hebben in het teken gestaan van activiteiten die niets met onze reis te maken hebben: Ellen had naar eigen zeggen "een belachelijk lange to-do list" en veel afspraken (oa voor een kunstproject, waarover later meer) en ik kreeg het verzoek van dochter Lotte om haar te helpen met het maken van een douche in haar nieuwe studio in Den Haag. (Lang verhaal, maar het MOET klaar voor ons vertrek anders kan ze de komende maanden niet douchen). Kortom onze voorbereidingen waren alles behalve ideaal.
Aanstaande woensdag is de nieuwe vertrekdatum. Echter de weersvoorspellingen zijn dermate &#%** dat we waarschijnlijk toch een dag later gaan. Dat is fijn want dan kunnen we toch nog iets meer voorbereiden.

Voor alle nieuwe volgers van onze blog: Voel je vrij om hem te (niet) te lezen en of te delen met anderen. Ellen en ik schrijven voor onszelf om vast te leggen wat we allemaal onderweg meemaken. Leuk als je meeleest; even goeie vrienden als je het voorbij laat gaan. We hebben geen intenties om 'bloggers-', 'vloggers-' of andere soorten van roem na te streven. Raak niet in de stress als we een dagje overslaan, we pikken de draad later wel weer op. Als je je aanmeldt als 'volger' krijg je een mailtje als we weer iets nieuws gepost hebben.

1. Debora:
    Leuk! Kijk uit naar jullie verhalen! Safe journey! 💋
  2. Karin:
    9 juni 2022
    Kijk, lees en ‘beleef’ graag jullie reis mee. Veel plezier!!!
  3. Peter D'Hertog:
    9 juni 2022
    Wij verheugen ons al op de verhalen. Alvast veel plezier en hou het veilig.
  4. Irene Appelo:
    9 juni 2022
    Dus vandaag vertrekken spannend! Een mooie reis met heel veel goed weer en mooie natuur! Veel liefs en plezier!
  5. Tante An:
    9 juni 2022
    Weer op avontuur samen! Een mooie en veilige reis gewenst. Ben benieuwd naar jullie belevenissen. Lieve groet uit Wageningen
  6. Simon de Jong:
    9 juni 2022
    Een mooi stel op n mooie reis, dat zal wel goed gaan :)
    Bon chance of zoals de Engelsen zeggen 'have a good one'