Dag 50, laatste fietsdag

2 september 2021 - Avignon, Frankrijk

Een korte rit vandaag, 36 km en net iets meer dan 100 hoogtemeters. Een fluitje van een cent kwa inspanning, maar de weemoed maakt het zwaar. We fietsen eens een keer door heel gewone dorpen en de voorsteden van Avignon. Niks geen spectaculaire Gorges maar gewone wegen, en gewone dorpen waar mensen met gewone dingen bezig zijn. Het is 1 september geweest dus het ’normale’ leven is weer begonnen voor de meesten. Lagere- en middelbare scholieren gaan weer naar school en de campings zijn leeg. We zijn aangekomen op de camping ‘le pont d’Avignon’ en het ziet er totaal anders uit dan 3 weken geleden. We konden zelf ons plekje kiezen en vanmiddag hadden we met z’n tweeën het hele zwembad voor ons alleen.

We hebben met het oog op de voorspelde regenbui snel de tent opgezet en alles in gereedheid gebracht voor het onheil dat ons te wachten stond. Toen alle 47 druppels op onze tent gevallen waren konden we weer naar buiten om verder te gaan waar we gebleven waren. Erg teleurstellend…

Ondertussen zijn we wel weer door Avignon gefietst en net als vorige keer was het zeer indrukwekkend. Morgen en overmorgen zullen we de stad van dichtbij bekijken en kunnen we meer vertellen over wat hier te zien en te beleven is. Nu zitten we voor de tent en mijmeren over hoe het leven er uit zal zien als we weer op ons thuishonk zijn. Het zal ongetwijfeld even tijd kosten voordat we ons ritme van alledag weer opgepikt hebben, maar we hebben gelukkig een hoop werk dat op ons wacht waar we ons lekker op kunnen storten.