Dag 32° en dag 33° , nu even niet ..

10 juli 2023 - Tulln an der Donau, Oostenrijk

Met verbazing horen we van de politieke ontwikkelingen in Nederland. Je kunt niet eens een paar weken er tussenuit of…. Onze kinderen zullen er aan moeten wennen dat er straks iemand premier wordt die niet Rutte heet! Maar nu hebben we nog effe geen behoefte aan politiek. Vandaag regeert de hitte.

Zoals we al eerder aankondigden houden we vandaag (en morgen!) een pauze. We zijn te gast bij de vriendelijke gastvrouw Renate in haar pension. Dat telt 10 bedden en dat is het maximum voor een Privat Pension, zo hoeft ze niet aan allerlei technische en fiscale eisen te voldoen. Ze wordt binnenkort 75 en runt de hele tent al 35 jaar in haar eentje. Vanochtend stond er om 9 uur een heerlijk ontbijt voor ons klaar, de andere gasten waren vanwege de hitte allemaal veel vroeger vertrokken. Ze gaf ons zelfs een gekoeld flesje wijn en 2 kristallen glazen (“want wijn drink je uit een mooi glas”). Hoewel Renate het met schijnbaar plezier en gemak doet, lijken het ons lange dagen voor iemand die al tien jaar met pensioen is.

We houden het kort want het is per slot van rekening een rustdag, wel inclusief een kleine reparatie aan de fiets, de was doen en zwemmen in het natuurbad. De ergste hitte is nu weg, maar het is nog drukkend. Toch staat er geen onweer op de planning, dat komt pas de komende dagen.

Overmorgen vertellen we verder, wellicht over Tulln (geboorteplaats van Egon Schiele), wellicht over het vervolg van onze tocht. Tot later lieve volgers!

1. Wim de jong:
    10 juli 2023
    Rutte is al weg, chemo ook, nu de warmte bij jullie nog.
  2. Irene Appelo:
    10 juli 2023
    De tekeningen van de torens herinneren me aan een vakantie ooit waarbij we de modellen torens A, B en C benoemden volgens onze (gefantaseerde) catalogus van torens. De 'ui' is Model C. Hihi.
  3. Malou:
    11 juli 2023
    Mooi werk Ellen! Ennuh, zeulen jullie een koffer boeken mee? 😉
  4. Astrid:
    11 juli 2023
    Prachtige tekeningen Ellen.
    Geniet lekker van de rustdag vandaag!