Dag 15, “to do list: be”

24 juni 2024 - Konstanz, Duitsland

Vandaag is onze derde en laatste dag op deze heerlijke, rustige camping (ondanks dat die nu voor campers en caravans ‘belegt’ is). Deze dag hebben we ‘nuttig’ en plezierig gebruikt door het onderstaande to-do lijstje af te ronden.

- uitrusten/beetje uitslapen/rustig ontbijten. Check!

- band plakken van de kinderwagen. Toelichting: Een van de medebewoners op de camping kwam voorzichtig vragen of we gereedschap bij ons hadden om banden te plakken. De kinderwagen van zijn zoon had namelijk een lekke band en hij had gezocht naar de meest professioneel uitziende fietsers op de camping (omdat die meestal wel goeie spullen bij zich hebben) en kwam dus bij ons uit… haha!

- zwemmen in de Bodensee. Toelichting: Ellen kon de gelegenheid niet voorbij laten gaan (ik wel ;) om even in de Bodensee te dippen. Het water staat nog steeds erg hoog zoals je kunt zien. Sommige veren kunnen niet varen omdat ze niet meer onder de bruggen door kunnen. Dat maakt de planning voor onze route van morgen wat complexer.

- klusjes voor elkaar doen: vest Ronald naaien (Ellen, check!) , tas Ellen repareren (Ronald, check!)

- wassen. Het weer is geweldig, dus weer es alle kleren gewassen in de campingwasmachine en waslijnen gespannen. Alles is zo weer droog.

- remblokken vervangen. Ondertussen de remblokken van Ellen’s fiets vervangen want die sleten nogal hard in het slechte weer van de laatste week.

- gaten in tent en grondzeil repareren. Check!

- Teva fixen - tevergeefs. De Teva’s die ik vorig jaar nog kon repareren lijken het definitief begeven te hebben… Als we nieuwe willen kopen moeten we dat doen vòòr dat we Zwitserland ingaan want de geruchten over de prijzen in Zwitserland zijn niet mals.

- zelf koken: salade met courgette, avocado, kikkererwten en geroosterde amandelen, gezond en goedkoop. Check!

Kortom het was een heerlijk (rust)dag voor ons. Vanaf morgen volgen we de Rijn tot aan Koblenz. Erg benieuwd..

Jouw reactie