Dag 3…rondje Tilburg

17 juli 2021 - Baarle-Nassau, Nederland

Een ongeplande aanpassing aan ons plan: vannacht heb ik slecht geslapen door een vreselijke loopneus (erg onhandig op een fietsvakantie!). Ook last van benauwdheid en kriebelhoest. Dezelfde symptomen die Lotte had voordat we vertrokken. Zij heeft zich laten testen en was negatief, maar ik vond het mijn burgerplicht om me ook te laten testen. Dat kon in Tilburg dus we hebben vandaag een ‘rustdag’ gehad van een kilometer of 50. Ellen heeft nog snel even een ‘kappertje gedaan’. Vraag niet hoe, maar ze is nog mooier nu!

Op de terugweg door Goirle gereden waar ik nog een paar jaar heb gewoond, maar geen enkel deja vu was mijn deel. Dat dorp is gigantisch veranderd. Wel een wat bredere kijk op het Brabantse land ontwikkeld: er zijn ech-wel mooie stukken natuur, maar het grootste deel is opgeofferd aan de boeren en het lijkt alsof Brabantse boeren weinig gelegen Is aan duurzame of biologische landbouw. Hoe lang zou het duren voordat zij zich ook bewust worden van hun aandeel in de global warming?

Eenmaal terug op de camping met Ellen een heerlijk biertje op het terras gepakt. Stik-gezellig, kijk dat is dan ook weer lekker Brabants.

Feitjes van de dag: 50 km - 2 weizen, 1 triple karmeliet, 1 wijn - 1 coronatest

1. Wim de jong:
    18 juli 2021
    Hoe zit het nou precies: heb jij, Ronald, alleen een rondje van 50 km gefietst terwijl Ellen bij de kapper zat?
  2. Wim:
    18 juli 2021
    Haha, lieve oplettende lezer, we zijn samen-uit-samen-thuis naar Tilburg gefietst
  3. Simon de Jong:
    18 juli 2021
    Haha, benieuwd of jullie wegkomen uit Tilburg
  4. Lotte:
    18 juli 2021
    Mis jullie nu al ❤️ veel plezier met de wanderlust!