Dag 2

16 juli 2021 - Baarle-Nassau, Nederland

Dag 2 is uit onze ervaring een moeilijke dag. Na de euforie van het vertrek komt de realiteit van ongetrainde benen… Ondanks het lager aantal kilometers vandaag zat ik toch aardig stuk tegen het einde. Het begon mooi in de Hoekse Waard. Toen de Moerdijkbrug over. Dit monument van de Nederlandse infrastructuur maakt vooral indruk door het helse kabaal van zes rijen autoverkeer. Wat een herrie als je daar fietst! Daarna Brabant… persoonlijk vond ik het tegenvallen: de akkerbouw is saai, de fietspaden hebben achterstallig onderhoud en degene die ooit beslist heeft dat er alleen maar eiken in Brabant mogen staan moet opgesloten worden met een kuub eikenprocessierupsen in zijn (het zal wel ‘n man zijn) cel.

Ondertussen zitten we hier heerlijk relaxed op een goede camping, de vogeltjes fluiten en de zon zakt achter de bomen weg. Het heerlijke Brabantse land ;-)

Feiten van de dag: vertrek 10.30 uur, 17.30 uur aankomst - 68 km - heerlijk fietsweer