Het vertrek

15 juli 2021 - Mookhoek, Nederland

Op de dag dat in Zuid-Limburg het water ongekende hoogten bereikte en het land in diepe rouw verkeerde om de dood van Peter R. de Vries vertrokken we ‘s ochtends vroeg (voor ons doen) vanuit Leiden, uitgezwaaid door Kiki. Met een flinke wind in de rug waren we rond het middag uur in Rotterdam bij Wim en Irene waar we onthaald werden op calorierijk gebak met hun typische warmte en liefde.

Rond 17 uur, een kwartier te laat want kletsnat, kwamen we aan op ons eerste overnachtingsadres: camping Polderland in Mookhoek (had er ook nog nooit van gehoord). De eigenaar stelde voor om gebruik te maken van de party tent en zodoende hebben we onze eerste overdekte kampeer plaats meegemaakt.

De drukte van de randstad laten we nu achter ons. Het was een mooie dag met veel groen onderweg maar ik merk aan mezelf dat mijn tolerantie voor ‘mensen geluiden’ minder wordt. Waarom zijn er nog groen werkers met benzinemotoren, waarom heeft iedere scooter een alarm dat afgaat bij zowel parkeren als wegrijden? Waarom hebben pubers gettoblasters op hun fiets ? De natuur lonkt.

1. Reislogger:
    7 juli 2021
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Simon de Jong:
    16 juli 2021
    Data van de dag: lengte 78,4 km, 150 hoogtemeters, geen zon, het laatste kwartier regen, lieve camping, en ... schrijftalent. Wat een lekker fietsend stel, wat een lekker lopend logje.
  3. Simon de Jong:
    16 juli 2021
    Wat ziet t er allemaal inspirerend uit !
    Super veel plezier op de nieuwe route niet naar Limburg gaan😎😉saman
  4. Anne-Marie:
    16 juli 2021
    Leuk om jullie avonturen zo te volgen!
    Klinkt als een prima eerste dag, op een spatje regen na. Maar in vergelijking met andere delen van Nederland valt een kwartier regen wel mee wat wateroverlast betreft.
  5. Ellen en Ronald:
    27 juli 2021
    Gek inderdaad, we hebben nauwelijks regen gehad, terwijl achter ons op de route de wateroverlast maar blijft aanhouden. (heb eigenlijk alleen mijn regenjas aangehad omdat ie nieuw is ;)
  6. Ellen en Ronald:
    6 september 2021
    Ha lieverd, wat was het leuk jullie te knuffelen gisteravond toen we thuiskwamen.
    Zo gaaf dat je de Camino gaat doen: “It’s your road, and yours alone. Others may walk it with you, bu no one can walk it for you.”
  7. Claire Geene:
    16 juli 2021
    Hi! Ja wat een dag was het. Vergeten we nooit meer. Heel goed dat jullie er toch een fijne dag van hebben gemaakt. Keep that going! Komen jullie ook nog met de boot naar ons? 😉
  8. Ellen en Ronald:
    27 juli 2021
    Misschien op de terugweg?!