Dag 4, België in.

18 juli 2021 - Diest, België

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik ben negatief getest voor Corona. (Ik hoop niet dat ik je te zeer heb laten schrikken, Irene) Dus vandaag vertrokken uit Baarle Nassau om het ‘echte’ België in te gaan.  En meteen werden we geconfronteerd met onze Hollandse aannames: nee, je kunt niet overal met je bankpas betalen en nee, op zondag zijn de supermarkten niet open! Gelukkig hadden we een noodpakket voedsel: noodle soep en een noodpakket contanten, zodat we nu met volle maag weer naast onze tent zitten genietend van een witte wijn en Karmeliet op een leuke camping in Diest alwaar de eerste accenten in het landschap merkbaar worden.

Veel langs kanalen gefietst vandaag, dat is wel zo handig want dan hoef je niet zo vaak op je Navi te kijken. De wind nog steeds in de rug, perfecte temperatuur… ideaal om de eerste week in je ritme te komen. Ik merk op dat we vandaag pas om 4 uur zadelpijn kregen, dat geeft moed!

Cijfers van de dag: 77,2 km, 4.14 uur in het zadel, 120 hoogtemeters, 100% zon

1. Irene Appelo:
    18 juli 2021
    Ha, gelukkig gewoon beetje verkouden. En nu al bij de buren beland! Geniet maar lekker!