Dag 28, another day in paradise

5 juli 2023 - Schlögen, Oostenrijk

Het fietsen is tot nu toe erg voorspoedig gegaan. Er waren geen technische mankementen, ‘de knie’ heeft zich kranig geweerd en de weergoden waren ons gunstig gezind (afkloppen!). Hierdoor was het mogelijk om zonder veel inspanningen dagritten van 70 km of meer te maken en dus liggen we goed op schema (als dat er al was). De keuze om nog een dagje langer in deze idylle te blijven was daarom snel gemaakt. Ook de voorspelling van regen voor de namiddag hielp mee met het doorhakken van de knoop.

Nu zitten we dus in ons tentje en de regen drupt op ons dak. Die ouwe trouwe tent beschut ons al bijna tien jaar tegen de elementen, waarvoor dank lieve tent. We hebben niet veel gedaan vandaag, maar omdat de eigenaren van deze camping vandaag ook een Ruhetag hebben moesten we naar elders voor onze lunch. Het restaurantje hadden we uitgezocht op basis van de Steckerlfisch die op het menu stond. Zo’n vis op een stok leek ons wel wat, maar bij aankomst bleek dat deze lekkernij alleen op zon- en feestdagen werden geserveerd. Vandaag konden we kiezen uit schnitzel of zigeunerschnitzel. Na deze oninteressante maaltijd weer terug naar de camping. Om op deze plek de Donau over te steken kun je gebruik maken van het veerpontje dat door de moeder (oma) des huizes (van de camping) wordt bediend. 400m verderop is ook een pont en ik vroeg haar hoe dat zat. Er kwam een verhaal los van een groot hotel-restaurant aan de overkant die er voor gezorgd heeft dat zij een eigen veerverbinding kregen terwijl De Fährfrau, die hier al sinds Methusalem de weg naar Roma aangelegd heeft, haar veer bediende en nog steeds bedient. Een soort Onedin Line in de ‘Schlinge der Donau’…

Eenmaal terug op de camping kon ik verder lezen in mijn boek Revolusi (Ronald) of tekenen (Ellen). De tekeningen heeft Ellen in een apart album ‘Schetsboek’ in de blog gezet, kunnen jullie een beetje meegenieten …

By the way, nog wat nieuwtjes van de family: Lotte heeft een vriend! Ivan is zijn naam. We zijn blij voor Lotte maar meer nog voor Ivan, want hij heeft ofcourse een geweldige vrouw getroffen ;)). En Kiki is aanwezig bij ons welkomstcomité in Leiden als we thuiskomen. We kijken er nu al naar uit elkaar én Ivan te ontmoeten!

Voor nu bekijken we wat we morgen kunnen doen in Linz en waar we dan moeten kamperen. De dagen erna wordt het weer warmer en warmer, er staat zelfs een 35° in de boeken !!