Dag 8, la bicyclette c’est moi

22 juli 2021 - Inor, Frankrijk

Vandaag wederom net niet de deadline van 10 uur gehaald om te vertrekken, maar om 10;30 waren we echt weg. Aangezien de keuze voor campings erg beperkt was lag onze target hoog voor vandaag. Helaas had een detour door het overigens prachtige stadje Charleville voor extra vertragingen gezorgd. Maar we vervolgenden onze weg langs de Maas en lieten na verloop van tijd de Ardennen achter ons. We hielden het tempo hoog, Ellen kan makkelijk bijhouden met haar elektrische ‘wind in de rug’.

Na een aantal dagen op de fiets wordt deze een verlengstuk van je lichaam:  je voelt of de banden opgepompt moeten worden, je hoort wanneer de ketting gesmeerd moet worden, je voelt iedere trilling in de trapas… kortom de fiets is een deel van jezelf geworden.
Dat merk je op zo’n dag als vandaag wanneer de lat net iets te hoog gelegd is. Uiteindelijk stond de teller op ruim 95 km voor we onze camping binnen reden. Een camping met bar en restaurant zo waar. Dat maakt het herstellen heel wat aangenamer.

Morgen Verdun. En dan maar zien hoe we dit weekend doorkomen met de voorspelde regen en onweer…

1. Maxim:
    23 juli 2021
    Wat cool om jullie avonturen zo te kunnen volgen! Hopelijk valt het weer mee de komende dagen. Vandaag ziet er goed uit volgens mij. Veel fietsplezier, ook namens Janneke
  2. Ellen en Ronald:
    24 juli 2021
    Vandaag genoeg regen gehad voor 2 weken (vinden we). Jullie ook veel plezier in de vakantie, gaan jullie nog iets doen?
  3. Ellen en Ronald:
    6 september 2021
    “A walk in nature walks the soul back home”, we kijken uit naar jouw Italiaanse Wandelavontuur, Maxim!
  4. Wannes D'Hertog:
    23 juli 2021
    Ziet er allemaal super mooi uit! Geniet ervan!
  5. Ellen en Ronald:
    24 juli 2021
    Thanks, groeten aan de meiden!
  6. Anne-Marie:
    23 juli 2021
    Inderdaad superleuk om jullie zo te volgen!
    Vandaag heb ik Bente opgehaald van haar kamp op de camping van jullie eerste overnachting, leuk plekkie hoor 😁
    Ik heb de boer niet gesproken en dus de groeten niet kunnen overbrengen, sorry…
    Ben weer benieuwd naar de verhalen van vandaag. Kus
  7. Norbert:
    24 juli 2021
    Prachtige verhalen, er komt steeds meer contemplatie over de auteur. Bon route !
  8. Ellen en Ronald:
    Haha, ben benieuwd!