Dag 17, dagje uit

26 juni 2022 - Carmarthen, Verenigd Koninkrijk

We hebben van deze dag een uit-dag gemaakt, omdat de weersverwachtingen voor morgen erg slecht zijn en we dan dus waarschijnlijk de hele dag in de tent zitten lezen, tekenen, puzzelen …

We zijn met de bus naar Carmarthen gegaan. Daar hebben we eigenlijk niks bijzonders over te melden. De bus was op tijd, de chauffeur was aardig maar reed (net als alle andere bestuurders gelukkig) aan de verkeerde kant van de weg.

In het stadje nog een beetje rondgelopen en om 17 uur hebben we een film gepakt: Elvis. Het ging over Elvis en zijn relatie met zijn manager, een Nederlander die zich Kolonel Parker liet noemen. Mooie, beetje bombastische film die Elvis voor ons (wij zijn van het NA-Elvis tijdperk) in een nieuw perspectief zet.

Daarna nog even de kroeg in voor een afrondend drankje. Het was voor ons wel vreemd om te zien dat alle pubs na 20 uur bouncers voor de deur hebben. Dat gaf een beetje een grimmige sfeer. We verbaasden ons hoe Britse vrouwen/meisjes met zo veel mogelijk bloot over straat lopen terwijl het hier toch echt fris was. Op tijd weer terug naar huis met de taxi, want de laatste bus was al vanmiddag vertrokken … we are after all in beautiful yet rural Wales.