Dag 16, travail d’entretien

30 juli 2021 - Marnay, Frankrijk

Na de waarschuwingen van onze lijven gisteren hebben we besloten vandaag een rustdag te nemen voor wat ‘onderhoudswerkzaamheden’. Een en ander werd ingegeven door het feit dat ik pas na negenen wakker werd, iets wat mij niet zo snel overkomt. Ellen was nota bene eerder wakker dan ik en die had de conclusie al getrokken: vandaag wordt er niet gefietst.

Dat kwam op zich goed uit want nu konden er wat dingen gedaan worden waar we op een normale dag niet aan toekomen: lekker een wasje doen met de camping wasmachine en droger. De fietsen nalopen, kettingen schoonmaken en smeren en wat olie op het stuur van Ellen zodat het hopelijk niet meer kraakt. Ook de remmen een beetje bijgesteld, want die slijten hier behoorlijk.

De zon knettert naar beneden ondanks de lichte regen die was voorspeld. Het is een heerlijke lazy afternoon die we zometeen (nogmaals) gaan afsluiten in de camping (snack-)bar. Straks zijn alle accu’s en wijzelf helemaal opgeladen voor een nieuwe fietsdag morgen. Maar eerst nog even zwemmen in de camping-pool.

Eten van de dag: Ontbijt: yoghurt met cruesli en 2 koppen koffie (standaard ontbijt tijdens deze tocht).  Lunch: een krakend verse baguette met lekkere lokale comté-kaas en een biertje, avondeten: salade marnaysienne, salade la petite comtoise en un demi pichet de vin blanc.

1. Irene Appelo:
    30 juli 2021
    Wat heerlijk zo'n lekker dagje bijkomen. Dat moet je echt regelmatig doen, dat hoort bij reizen. Dan hebje tijd om soms een verrassing tegen te komen. En wie zei er eigenlijk dat jullie haast hebben? Geniet lieverds !
  2. Wim de jong:
    31 juli 2021
    Verstandig, zo'n dagje.het is vandaag zwarte zaterdag, het barst van de fietsen.
  3. Marion:
    31 juli 2021
    Heerlijk zo n rustdag tussendoor en verwendag voor de fietsen😀 Weer een fijne fietsdag vandaag. Moet erg lachen om bovenstaande. Dus let op. Zwarte fiets zaterdag.