Dag 20, to Lyon or not to Lyon

3 augustus 2021 - Villefontaine, Frankrijk

Na zo’n topdag als gisteren sta je op in de wetenschap dat het waarschijnlijk niet meer zo mooi zal worden. We waren gisteren zo ‘in het moment’ dat we ook geen boodschappen hadden gedaan. En aangezien yoghurt en cruësli hoog op mijn prioriteitenlijst staan voor het ontbijt ben ik als eerste werk op de fiets gesprongen en naar de supermarkt gereden om ons ontbijt te verzamelen.

Pas rond elf uur zaten we op de fiets voor de tocht van vandaag. Beetje saai was het, weinig heuvels of bergen deze dag. Wel konden we in het oosten de Alpen zien liggen en in het westen het Centraal Massief. Vanaf onze eerste ontmoeting met de Rhône (helaas geen foto want het was een rete drukke brug met wegwerkzaamheden) begon het te regenen. En zo zou het de rest van de dag blijven. Geen plensbui maar een aanhoudende miezerregen. Aangezien deze regen ook voor morgen werd voorspeld kwam de gedachte aan een hotelletje al snel op. Vlug even via de app een hotelkamer geboekt in Villefontaine.

Het avontuur van de dag ontstond doordat ik het hotel in de routeplanner had opgenomen. Deze had bedacht dat een karrenspoor van een kilometer of 5 de beste route naar het hotel was. Ellen werd er stik chagrijnig van (eventjes maar hoor! xE), al die hobbels, gaten, keien en brandnetels op ons traject. De regen die ons permanent begeleidde maakt het er niet beter op.

Rond een uur of vier kwamen we, enigszins besmeurd en kleddernat aan bij het hotel. Niet lang daarna waren we op ons kamertje en toen we gedoucht hadden kwam al snel de vraag naar voren: wat doen we morgen? Gaan we als bikkels doorfietsen in de regen, of gaan we iets anders doen? Op Ellens verlanglijst staat al heel lang een bezoek aan Lyon … Lang verhaal kort: morgen nemen we een ‘short-break’ van onze vakantie en gaan de stad Lyon bezoeken. Met de trein kunnen we er in een half uur zijn. Momenteel zijn we nog aan het uitzoeken wat we per sé willen bekijken. Morgen horen jullie de uitkomst.

1. Marion:
    4 augustus 2021
    Leuke dag in Lyon!
  2. Wendy Ligthart:
    4 augustus 2021
    Veel plezier in Lyon. Ben benieuwd wat jullie er gedaan hebben❣️🙋🏻‍♀️
  3. Ellen en Ronald:
    5 augustus 2021
    Dank Wendy! (ben je er zelf geweest?)
  4. Wendy Ligthart:
    13 augustus 2021
    Ja zeker👌Sorry voor mijn late reactie. Frankrijk is 1 van mijn favoriete landen. Heel leuk, omdat nu door jullie fietsogen te beleven❣️