Dag 40, Jesse finally!

23 augustus 2021 - Cannes, Frankrijk

Vandaag zijn we met de trein naar Cannes gegaan. Eerst weer met ‘t fietsje naar Les Arcs waar zo waar een TGV voor ons stopte. De snelheid was er wel n beetje uit bij de Train Grande Vitesse op deze laatste kilometers richting Nice, maar toch waren we na een dik half uur in Cannes.
Cannes is een plaats die een reputatie hoog te houden heeft van jet-set en dikdoenerij. Genoeg Ferrari’s en aanverwante koetsen gezien en gehoord, maar daar kwamen we niet voor. Vandaag zouden we Kiki (alweer) en haar vriend Jesse (voor het eerst) ontmoeten. Best speciaal dus zo ergens in je vakantie. We hadden Jesse tot nu toe alleen via zoom ontmoet en we vonden allebei (Ellen en ik) dat het heel vertrouwd aanvoelde om hem in levende lijve te zien. We hebben met z’n vieren door Cannes geslenterd in de wijk ‘Le Suquet’ en geluncht aan de haven. Het beroemde Palais du Festivals gezien met de handafdrukken van beroemdheden. (Niks aan)

Het was heel fijn om Kiki en Jesse samen te zien en met hen de dag door te brengen. Met z’n allen nog even een video call gedaan met Lotte om het familiegevoel compleet te maken. Dat was weer heerlijk na zo’n lange tijd!

Nu zitten we in de trein terug naar Les Arcs. Morgen weer ‘gewoon’ fietsen!

1. Kees en joze:
    24 augustus 2021
    Hier Jozé. Leuke vriend hoor!! En kan me voorstellen dat het bijzonder was, zo!! Leuk setje, Kikki en Jesse!! En goed idee met de tgv. Jij schrijft ontzettend leuk, Ronald. Goed van je om dat ook zo te blijven volhouden!! Ha, ha. We wachten weer het volgende verhaal af!!