Dag 41: lek, lekker, lekkerst

24 augustus 2021 - Montauroux, Frankrijk

Het moest er ooit een keer van komen en vandaag na zes jaar samen fietsen is er voor het eerst een band lek gegaan. Tijdens één van de vele klimmen vandaag voelde ik dat er iets mis was en even later stonden we naast de weg met de fiets ondersteboven.
Los daarvan was het een lekkere route vandaag, gevuld met mooie wegen, prachtige uitzichten en mooie natuur. Alles wat geen natuur was, was wijngaard. Echt alleen maar wijngaarden. De druiven aan de trossen waren ook aanmerkelijk groter dan n paar weken terug. Ligt dat aan die paar weken, zijn het andere rassen of ligt het aan dit gebied? We zijn geen wijnkenners dus het antwoord blijven we schuldig.
Wat ook opvalt is dat de bermen hier in de Provence overal vol liggen met afval. Ongelooflijk veel blikjes, flessen, zakken en ook mondkapjes tegenwoordig. Het is echt een smet op dit prachtige gebied.
Maar het lekkerste was toch dat we op onze camping waren en de tent opgezet hadden vòòr het onweer losbarstte. Het waren weliswaar geen hemelsluizen die geopend werden maar toch genoeg om de bazin van de camping te laten verzuchten dat het wel winter leek. De temperatuur was dan ook gedaald naar een miezerige 22 graden. Morgen weer 26. Wie ook 26 is (sinds vandaag), is onze lieve Lotte. Vanuit onze tent sturen we dikke zoenen richting Den Haag xxxx.
Ondertussen is de regen weer voorbij (de eerste van deze zomer hier, zeggen ze) en hebben we weer eens lekker zelf gekookt en gegeten op deze wat groezelige camping. Morgen gauw weer door.

1. Hilde Schuemie:
    25 augustus 2021